Tuesday, June 28, 2011

Den 12

Den 12 - 27.6.2011 .... prvy den kedy som sa ako tak mal cas a silu zapnut notbuk a natukat par riadkov. Sedim v pristave Freeport, Bahamy ako inak tradicne pod palmou ( dufam ze na mna nespadne kokosak a nezabije ma ). Mam cele 4 hod a 15 min volna :) teda uz nie kedze som v tomto pristave prvy krat tak chvilu trvalo zistit co a ako ... nabuduce uz pojdem na plaz len je troska dalej tak to zabere cas tak preto len tukam.
    Rad by som zhrnul dianie za poslednych 6 dni ked som nic nenatukal ale obavam sa ze kapacita mojho mozgu vs mnozstvo podnetov informacii a zazitkov naraz neustale prudiacich do mojho nervoveho centra --- no proste to nepojde skusim si pospominat ze co a ako ale vela veci bude chybat. Den 7 som mal este dovcu v Miami, plaz kupil som si tricko ako inak ze? Clapakl sa vop vodicke o polnoci vasho casu co znamena 6PM u nas doma v amerike a ta voda bola vriaca ... no jedna basen....Den 8 skoro rano uz znama rutina 5:30 bus do port Canaveral a lodicka Carnivalk Sensation.Po ceste znama zastavka v Dunkin Donuts a zase raz neuveritleny pribeh o 2 siskach a cene len za jednu ta mila afroamericanka si ma pamatala a evidentne ma ma rada :) Odporucil som sisku tiez jednemu new gajovi z macedonska troska vyplieskany zo zivota tiez prvy kontrakt ale zjavne aj prvy krat v USandA. Mu hovorim ze kup si sisku ze je to dobre ... on ze OK ,,, prisiel k pultiku ...( predstavte si Dunkin Donuts a asi 20 druhov sisiek ) ... a ze  ONE DONUT :D:D:D teta afroamerickeho povodu sa neveriacky an neho pozrela a zacala sa smiat :D Ze WIC VAN ? "ONE DONUT" .... tak mu smarila jednu klasicku s glazurou a bolo vybavene.  KEd ju macedonec dotlacil tak sa ho pytam ze ci dobraaa ... a on ze RIIILI GUUUT MEEEEN HOW DID U NOOOW THAT ? .... ta asi tak ...OK Port Canaveral a Sensation. Tentokrat som sa uz dostal na palubu ... a touto chvilou skoncila dovolenka alebo nieco cokolvek co sa vola alebo podoba volnemu casu :D
    A teraz sa snazit rozpamatat ....Doniesli ma k mojmu sefikovi ... IAN SUANG WONG z Peru ( tu druhu cast mena som si nie isty ale volame ho IAN ) .... Zacala plejada veci ktrore si ani nepamatam kedze som bol vyplieskany zo vsetkeho, dostal som kajutu s dalsim fotografom ( DANIEL - Indonesia ) dvojposchodova postel, kupelka stol a stolicka. To vse3tko v priestore nevelkom ... asi tak 2x3 m :) ale ako som po par dnoch zistil je to uplne nepodstatne kedze izba sa vyuziva len na prezliekanie do uniforiem, rychlu sprchu a spanok. O ano uniforma ... koniec mojmu trekovo - freetimovemu obleceniu :) Nohavice 2ks, topanky 1ks, kosela 2ks, kravata a vesta 1ks, shortky a polo shirt 2ks, daco jak botasky 1ks, ... dalej som vyfasoval menovku 2ks ( ked stratis 3$ ked pokazis vymenia ) ..... neskor ID karta nejaky imigracny zdrap papiera ktory ma opravnuje byt v USaA zhabany PAS atd ....OK obed so sefom a par dalsimi PAPAaaas z Photo departmentu :) Seci su tu z Indonezie, Filipin, Mexika alebo PEru :D par Srbov, chorvatov, a jeden Litovec Vito. Team je super fajn partia sef je taff gaj, prisny striktny ale goood teacher .... mohlo byt aj horsie. Povodne som mal mat photo college na jednej lodi a byt transfernuty na inu lod .... ale hovno hovno zlata rybka ... vela hosti malo miesta pre personal ... ziadna college rovno davaj robit. A tak sa clovek musi secko ucit zabehu. Ohladom Photo biznisu na lodi, ohladom zivota na lodi a principov fungovania, ohladom organizacie casu, pravidiel, dochadzky atd atd ... do toho treningy bezpecnosti na lodi, pravidelne emergency treningy atd atd ... a to som isto zabudol na nieco ....Zradlo ej tui dobre kedy cches 5x do dna bufety veeelky vyber to vobec nie je problem, BTW kuchara co vari som spoznal uz v buse na canaveral .... Khatud uz som spominal ze? Ako skoro vseci aziati nechali doma rodiny deti manzelku a zarabaju prachy .... no nie je to lahke .... mam pocit ze som jediny co sem nesiel koli prachom :D No a co sa  prace tyka ... no ucim sa robime minimalne 11 hod denne, nazim sa znovca chapat americku mentalitu a preco musime robit take fotky ako musime ....pretoze take sa predavaju ..., no uznaj kto uz sa necha fotit pri veceri este ked ti kreveta dobre ze z papule netrci a potom si to kupis za 12 USD .... no ale dpbre amici ... robime to pre biznis ... Na Decku ( palube ) c 3 mame nas LAB nasa zakladna 2ks stroje Konica Minolta R1 velke masiny co vkuse chrlia fotky .... ktore my bezprestania robime :), nonstop heh ... ked ludia prichadzaju an lod, natiahnu sa rozne pozadia a pekne sa cvaka, potom neskor vecera, s piratom, na decku, pri bazene, atd atd ... kazdy podla rozvrhu ...Dalsi den sa pripravia na Decku 9 pozadia a fotia sa portrety ( jedina cast ktora ma co robit s fotenim, ostatne su len scaky co dokaze hoc kto s compactom ... ale co uz ) Portrety su fajn, tato cast je pre mna zaujimava lebo sa mozem vela naucit, svetla, blesky, a najdolezitejsie pozy .... je ich vela a su dolezite .... ked sa toto zmakne vysledok je super .. velmi vyuzitelny do dalsej praxe ... no a dalsia zaujimava vec svadby ale na to mam cas ... pomalicky sa ucim kde fotit a ako ... kazde meisto ine nastavenia atd ... ako ujo manazer chce a povie tak musi byt ... aby sa to predavalao. No a ked sme uz pri predavani - na Decku 9 ( Promenade ) mame obrovsku galeriu kde sa na steny davaju fotky ensiutale nove co sa vytlacia vsetky .... tisicky 10 tisice ... stale nove a nove ....vsetky cvaky co sa spravia v labe cchalani daju do stroja a secko sa tlaci secko .... potom sa to vycapi a ludia si to pozeraju a kupuju ,,,, no neuveritelne nieco ... Okrem portretov trie fotky stoja zahovno ... obucajne cvaky aj ked s profi fotakom ,,...ale len jeden blesk, cize tiene nanic pozadie a tak... cena???? od 10$ do 20$ za obrazok portret - 22$.. ano dobre pocujete. .... a ludia to kupuju .... za moju prvu plavbu 3dnovu sa zarobilo prosim pekne 35 000 $ len za foptky za 3 dni ... takze tak.
    No ako vravim casu je malo, robime stale 30 min prestavky obcas v pristave taketo dlhsie. Prve dni su tazke .. zvyknut si na tempo na malo spanku atd ... ale je to OK mame aj fun :) Inak som sa dozvedel ze je na lodi aj IT department :) A ze zarabaju tak 3000 USD :D pojdem sa povypytovat ze co a ako ... just in case ... clovek nikdy nevie. O a najvacsia vyhra? ked clovek dostane day off :) nestava sa casto ale predsa ... predsa len ked clovek maka nonstop den volna potesi ze? No na ten si tiez este budem musiet pockaaaat :) OK ... koncim na teraz tak hadam som to nejak zhrnul neskor budem doplnat .... este stale som zmateny ze co a ako ale aspon uz lod poznam a nestracam sa a viem kde a kadial :) Idem daco zdlabnut sprcha trocha si zdriemnut a sup do prace :) Aloha my Friends :)

No comments:

Post a Comment